RECHTSGEBIEDVERBINTENNISRECHT

Een verbintenis is het gevolg van een enkel- of tweezijdige rechtshandeling of van een feitelijke handeling tussen (rechts-)personen. Met een verbintenis is de schuldenaar verplicht om een prestatie te verlenen aan een schuldeiser. Verbintenissen kunnen voortvloeien uit de wet zoals zaakwaarneming, verbintenissen uit onrechtmatige daad, ongerechtvaardigde verrijking, onverschuldigde betaling of uit een overeenkomst zoals een koopovereenkomsthuurovereenkomstarbeidsovereenkomst, geldleningovereenkomst, algemene voorwaarden en andere overeenkomsten. Er ontstaat een probleem wanneer één van de partijen zijn verplichtingen niet nakomt, of wanneer er onduidelijkheid bestaat over de gemaakte afspraken.

Zowel particulieren als ondernemers kunnen bij ons terecht voor bijstand en advies over contractuele en wettelijke aansprakelijkheid en beperking van deze aansprakelijkheid, schadeclaims op grond van wettelijke of contractuele aansprakelijkheid, het opstellen van algemene voorwaarden, opdrachtovereenkomsten, aannemingsovereenkomsten,  koopovereenkomsten, huurovereenkomsten, kleine incasso’s en het voeren van procedures inzake bovenvermelde onderwerpen.

Willemsplein 2, 6811 KA Arnhem
info@yseadvocatuur.nl